• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/pages/Memleket/128087563946334?fref=ts
  • https://twitter.com/cemal_oral

Hava Durumu
Anlık
Yarın
11° 14° 7°

Deli Ziya

Deli Ziya
hepsicanakkale@hotmail.com
ASABIMI BOZMAYIN
20/04/2019

 

En iyi günler Çanakkalemin değerli ve akıllı insanları…

Bendeniz Deli Ziya hepinizi ‘asabım bozuk’ olmasına rağmen en derin saygı, sevgilerimle selamlar huzurlu, mutlu, sağlıklı, bereketli günler dilerim.

‘Asabın niye bozuk?’ diye sormasanız da ben söyleyeyim de hem yazımı yazmış, hem de Memleketin ‘yavşak’ patronundan emeğimin karşılığı olmasa da aylık ücretimi almış olayım.

  Başlayayım anlatmaya o halde…

Efendim, bundan 25 gün önce ansızın sağ kulağıma bişey oldu. Ne olduğunu bilsem tanımlayacağım da bilemiyorum. Sağ kulağım az duyuyor yani... Bende hastane korkusu olduğu için önce halkımın fikirlerine başvurdum. Kimi ‘ılık zeytinyağı damlat’ dedi,   kimi de ‘soğan bağla’ dedi.. ‘Burnuna tuzlu su çek açılır’ diyende oldu. ‘İki deniz taşını al kulağına koy tık tık vur’ diyende… ‘Sakız çiğne geçer’ diyen de, ‘sürekli esneme eksersizi yap’ diyende oldu…

Doğuştan doktor olan halkımın her dediğini yaptım… İyileşemedim ve hastane korkum olsa da hastaneye gittim. Doktor beni basınç testine gönderdi, sonra çıkan grafiğe baktı..

‘Hımmmm’ dedi ve ki ilaç bir burun damlası yazdı. Dedi ki doktor; bunları kullan on gün sonra gel burunda bacalar tıkanmış. On gün tıbbi ilaç kullandım, diğer ilacı da eksik etmedim doğal olarak. Tekrar doktora gittim.

Doktor sordu: ‘Yüksek tansiyon var mı?’

“Benim bildiğim kadarıyla yok’ yanıtını verdim.  ‘O zaman bi müddet daha devam edelim ilaca olmazsa küçük bir operasyon yapacağız. Yalnız içki içiyorsan ilacı şu şu saatlerde al’..

Baştan söylesene be doktor…

Neyse aynı dediği gibi yaptım yine sağ kulak az duyuyor…

Yine gideceğim doktora ilaçlar bitiyor…

Bakalım ‘deli’ halimle benim kulağımı nasıl iyileştirecek. Beni iyileştiremeyen psikologlara gönderme filan yapmıyorum aman doktor canım doktor…

Asabımın bozuk olmasının birinci hatta en birinci nedeni sağ kulağım…

O kadar mı yani…

Tabii ki değil…

Sevgilim de bana çok kızıyor… ‘Deli deli yazılar yazıp başını belaya sokma’ diyor…

Onu da dinlemiyormuşum söylenip duruyor ama kulağım duymuyor ki cancazım  anla beni…

***

Asabımın bozulmasına bir örnek daha…Sosyal medyada bir alim(!) anlatıyor ben de sövüyorum ona haberi yok…

"Kendi rızası ile 14 yaşında evlenmiş kızlar" diye cümle kuruyor alim(!)

‘Adam’ın diyemem ‘adam’lara ayıp olur çünkü… O  ‘kişinin’ diye de anlatım yapamam ‘kişiliği’ var sanırlar. O nedenle gelişimini tamamlamış birinin beyni orta çağda kalmış, bedeni buraya ışınlanmış haberi yok diyorum…Aslında o…. çocuğu da derim ama ‘bahar’ geldi yatılmaz bu havada cezaevinde…

Geri zekalı, ben bu deli halimle, 18 yaşından küçüklere ehliyet verilmediğini, gayri menkul satışı yapamadıklarını, mal edinemediklerini, şirket kuramadıklarını,  ‘aklı ermez’ diye oy kullandırılmadığını biliyorum.

Hani şeytan diyor ki;  al küreği ağzına ağzına vur … Ama yeminliyim ‘şiddet yok’

Sonra bir de bu yeni göreve gelen belediye başkanlarına çok asabım bozuluyor…

Yeni seçilen belediye başkanlarının şu yaptığına bak;

Biri gider film artisti ablamızın damadına  verilen plaja el koyar halka açar. Öbürü gider güzide futbol kulübümüz Osmanlıspor’un gelirlerine engel olur. Diğeri gider öğrencilerin bilet ücretini düşürür kendisi işçilerle aynı yemeği yer. Biri makam odasının kapısını söktürür, diğeri belediyenin dış cephe duvarını yıktırır. Öbürü ‘saray’ ifadesine kafayı takar değiştirir. Bir başkası ‘T.C’ ibaresini geri getirir. Biri AKP’li belediyeden devraldıkları borcu reklam panolarında açıklar.

İş mi bunlar yani…

Yahu kendinize gelin. Siz belediye başkanısınız… Belediye böyle mi yönetilir? Belediye dediğin paraları cukka yaparak, ihaleleri kendi yandaşına vererek, öz varlıklarını arttırdıkça arttırarak filan yönetilir.

Kendine saray yaptırmayan belediye başkanından kime ne hayır gelir?

114 milyon borç bırakmayana ben ilçe belediye başkanı mı derim?

Bilmiyorsanız öğrenin.

Beş yıl görev yapıp ‘yavaştan yavaştan’  zenginler arasında yer alan belde belediye başkanını örnek alın yahu…

Bunlarda bişi bilmiyor ya!...

Yoksa ben mi yanlış biliyorum?

***

 

Asabımı bozan konuları anlatsam kitap olur da yerimiz dar… Sonra Memleket’e kavga çıkar. Diğer yazarlar ayaklanır ‘bu deli niye bu kadar uzun yazıyor’ diye…

Birkaç soru sorup bitireyim yazımı

Hani ne oldu ki daha yeni söylemişti kucaklaşacağız diye.

Hani kızgın demiri soğutuyordunuz, ne oldu o iş ?

Neden elini sıkmadın da pas geçtin halkın seçtiği başkanı?

Heee neden,de bakalım…

***

Lan bak yine aklıma geldi tam yazımı bitirirken…

Yargı kararını beklemeden  ağaç kesen, tek su kaynağımız Atikhisar Barajı çevresinde konuşlanmaya çalışanların var yaaaaa taaaa …..

Söverim, söverim size ne beya…

O ‘ milletin a…. k…..’ deyince suç değil ben sövünce mi suç…

Deliyim  desem hakim bey anlar mı beni acaba?

Delice sevgiler, saygılar…



Paylaş | | Yorum Yaz
250 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

ANLAYAMADIĞIM ŞEYİ NASIL ANLATAYIM - 09/05/2019
Merhabalar, Çanakkale’min umut dolu, aydınlık yüzlü insanları… Özlediniz mi beni? Uzun zamandır yoktum çünkü hastaydım. Kimse arayıp sormadı ama olsun alışkınım ben…
SEÇİM BİTTİ SAYIM SÜRÜYOR! - 07/04/2019
Merhabalar, hayırlı günler Çanakkalemin akıllı insanları. Yerel seçim bitti, sayımı hala sürüyor ama olsun sizin geçiminiz nasıl? Asıl önemli olan geçim. Seçilenler bize hizmet edecek belki ama oy sayımı hala bitmiyor.
YALANSA YALAN DE… - 28/01/2019
Hayırlı günler cennet memleketimin, cennet kokulu, cennet tapulu, cennet otoparkı bitmek üzere olan insanları…
“AL ANANI GİT BEYAA” - 03/12/2018
Merhabalar eşsiz, benzersiz Çanakkalemin güzel ve akıllı insanları. Asabım bozuk olsa da sizlere en derin saygı ve sevgilerimi sunar sağlıklı, huzurlu, mutlu, bereketli günler dilerim.
NEREYE BAKSAN DENGESİZLİK - 24/11/2018
Sen; öğretmenin öğrencisine ‘niçin beslenme çantasını getirmiyorsun?’ diye sorup da öğrencisinden ‘öğretmenim evde yiyecek bir şey yok’ yanıtını aldığını okuyup ağladın mı hiç…
AHHH KIYAMAM PASSAT’A - 13/10/2018
Nasıl yaşıyorsanız ve de hayatınızdan memnunsanız devam edin anacım öyle yaşamaya…
KASIRGA MASIRGA YOK LEN! - 30/09/2018
Bir kere kasırga Çanakkale’yi vuracak olsa, meteorolojiden önce Bülent abi bilir ve hemen twit atar, ya da cep telefonuna mesaj gönderir.